نوشت‌آرت

NeveshtArt

ســـــطرهایی از

هــــــــــنر امــــــروز ایران

نقد و بررسی نمایشگاه

گرگ‌ومیشِ ماندن

شیرین حیدری‌نژاد با الهام از تاریکی سال‌های گذشته نمایشگاهی را با عنوان «گرگ‌ومیشِ ماندن» در طبقه‌ی دوم گالری اُ برگزار کرده است. قراردادن عنوان نمایشگاه در کنار بیانیه‌اش به راحتی هدف هنرمند را مشخص می‌کند. گویا او با خلق مکان‌هایی تاریک و خالی از سکنه و نشان‌دادن رد پای افرادی که چندی پیش آن‌جا را ترک کرده‌اند قصد نمایش دنیایی آخرالزمانی را دارد.
بااین‌که قرار دادن نور در کنار سایه و استفاده نشانه‌هایی از حضور تمدن در برخی آثار حس انتظار را تداعی می‌کند، اما قدرت کنتراست و تاریکی فضا کاملاً آن را کم‌رنگ کرده و به انتظارش نقشی رعب‌آور می‌دهد.
مدیای چاپ و تکنیک مزو و مونوپرینت هم در این امر به یاری او آمده و گاهاً یادآور دوره نقاشان اکسپرسیونیسم است که به فضای تلخ و تاریکش کمک بیشتری می‌کند و حتی انتخاب قاب‌های چوبی تیره‌ی پهن نیز فضای داخل فریم را بیشتر به حبس می‌کشد.
اما شاید یک چیدمان مناسب‌تر و فضاسازی به دیده شدن کارها کمک بیشتری می‌کرد. تعداد کارهای زیاد با اندازه نسبتا کوچک در فضای بزرگ و سفید گالری به راحتی باعث قطع ارتباط بیننده با آثار می‌شود.

گزارش تصویری نمایشگاه‌ و آثار